انواع دوربین مدار بسته+ کاربرد و مزایای آنها

دوربین‌های مدار بسته بر اساس شکل ظاهری، تکنولوژی ساخت، لنز دوربین و کیفیت تصاویر انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند. درصورتیکه قصد دارید برای خرید دوربین مدار بسته اقدام کنید، بهتر است قبل از هر کاری با انواع دوربین‌های مدار بسته آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی در خصوص انواع دوربین‌های مدار بسته به شما ارائه دهیم.

انواع دوربین‌های مدار بسته بر اساس شکل ظاهری

انواع دوربین‌های مدار بسته بر اساس شکل ظاهری

دوربین‌های مدار بسته بر اساس شکل ظاهری انواع مختلفی دارند. در ادامه مطلب به معرفی دوربین مدار بسته دام، دوربین مدار بسته بولت، دوربین مدار بسته اسپید دام، دوربین مدار بسته کیوب و … می‌پردازیم.

دوربین مدار بسته دام 

دوربین‌های مدار بسته دام ظاهری گنبدی شکل دارند که بیشتر برای فضاهای داخلی همچون ادارات و فروشگاه‌ها مناسب می‌باشند. با توجه به نصب این دوربین‌ها بر روی سقف، به آنها دوربین‌های سقفی نیز گفته می‌شود. این دوربین پوشش 360 درجه در محیط دارد و در نتیجه با خیال راحت می‌توانید از آنها برای نظارت بر فضاهای مختلف استفاده کنید.

دوربین مدار بسته بولت 

دوربین مدار بسته بولت به لحاظ ساختار، ظاهری استوانه‌ای شکل دارد و یکی از پرکاربردترین انواع دوربین‌ها می‌باشد. این دوربین‌ها اغلب از جنس فلزی ساخته می‌شوند و برای فضاهای بیرونی گزینه مناسبی می‌باشند. دوربین مدار بسته بولت بر روی دیوار و سقف قابل نصب می‌باشد و با توجه به جنس فلزی، در برابر رطوبت و گرد و غبار موجود در هوا مقاومت بالایی دارد.

دوربین مدار بسته اسپید دام  

دوربین مدار بسته اسپید دام به نام دوربین‌های PTZ، دوربین‌های گردان و دوربین‌های چرخشی هم معروفند. این دوربین یکی از قوی‌ترین دوربین‌های مدار بسته می‌باشد که علاوه‌بر زوم بالا، دارای قابلیت چرخش افقی 360 درجه و چرخش عمودی 180 درجه می‌باشد. در صورتیکه قصد دارید برای نظارت بر فضاهای بزرگ همچون محیط کارخانه، پارکینگ‌های بزرگ و … از دوربین‌های مدار بسته استفاده کنید، ما این دوربین را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در نظر داشته باشید، جنس بدنه این دوربین معمولا فلزی است، بدین‌ترتیب برای نصب آن در فضاهای بیرونی نگرانی نخواهید داشت.

دوربین مدار بسته کیوب 

دوربین مدار بسته کیوب به دلیل ساختار مکعبی شکلی که دارد، Cube نامیده می‌شود. این دوربین دارای قابلیت نصب روی دیوار و سقف می‌باشد و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد برای منازل مسکونی و فضاهای تجاری گزینه مناسبی است.

دوربین مدار بسته چشم ماهی 

دوربین مدار بسته چشم ماهی یا Fisheye به دلیل شکل ظاهری که شبیه چشم ماهی است، با این عنوان نامگذاری شده است. از مزایای این دوربین می‌توان به  زاویه دید وسیع آن اشاره کرد. بدین‌ترتیب برای نظارت بر فضا به تعداد دوربین کمتری نیاز خواهید داشت. در نظر داشته باشید دوربین چشم ماهی در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاومت بالایی ندارد و به همین دلیل بیشتر برای فضاهای داخلی پیشنهاد می‌شود.

دوربین مدار بسته پین هول 

دوربین‌های مدار بسته پین هول یا مینیاتوری به دلیل کوچک بودن به دوربین‌های مخفی هم معروفند. این دوربین در ابعاد 3 در 3 سانتی‌متر ساخته می‌شود و برای فضاهایی که نیاز به ثبت تصویر به صورت مخفی است، گزینه مناسبی می‌باشد. در نظر داشته باشید، این دوربین قابلیت دید در شب ندارد و بدین‌ترتیب برای فضاهای کوچک و با نور مناسب قابل استفاده است.

دوربین مدار بسته لامپی

دوربین مدار بسته لامپی یکی دیگر از انواع دوربین‌های مدار بسته می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. این دوربین، نوعی دوربین بی‌سیم است که با استفاده از آن می‌توانید در هر جایی که باشید تصاویر ضبط‌شده را روی موبایل خود ببینید.

اگرچه این دوربین زاویه دید مناسبی دارد و براحتی قابل نصب است، اما با توجه به مقاومت کمی که در برابر رطوبت و گرد و غبار دارد برای فضاهای بیرونی گزینه مناسبی نمی‌باشد.

انواع دوربین مدار بسته بر اساس تکنولوژی ساخت

انواع دوربین مدار بسته بر اساس تکنولوژی ساخت

 

یکی از فاکتورهایی که با استفاده از آن می‌توان دوربین‌های مدار بسته را تقسیم‌بندی کرد، تکنولوژی ساخت آنها می‌باشد. دوربین‌های مدار بسته با تکنولوژی آنالوگ و تحت شبکه در بازار موجود می‌باشند که بسته به نیاز شما و قابلیت‌های دوربین می‌توانید برای خرید آنها اقدام نمایید.

دوربین مدار بسته آنالوگ 

در این نوع دوربین‌ها، اطلاعات به صورت سیگنال‌های آنالوگ ارسال می‌شوند. دستگاه ضبط کننده در این سیستم  DVR است و برای اتصال دوربین به دستگاه از کابل کواکسیال استفاده می‌شود. دوربین‌های آنالوگ در مقایسه با دوربین‌های تحت شبکه قیمت مناسب‌تری دارند، این در حالیست که کیفیت آنها پایین‌تر می‌باشد. به همین دلیل، این دوربین‌ها برای محیط‌های پرتردد و شلوغ توصیه نمی‌شوند.

 

دوربین مدار بسته تحت شبکه 

دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP، اطلاعات را به صورت دیجیتال ارسال می‌کنند. در این دوربین‌ها، دستگاه ذخیره کننده اطلاعات و تصاویر NVR  می‌باشد. از مزایای دوربین های IP یا همان تحت شبکه می‌توان به کیفیت بالای تصاویر و قابلیت‌های هوشمند آن اشاره کرد.

دوربین‌های تحت شبکه نسل حرفه‌ای سیستم‌های نظارتی می‌باشند که برای فضاهای با حساسیت بالا پیشنهاد می‌شوند. از مزایای این دوربین‌ها می‌توان به کیفیت بالای تصاویر، امکان ارسال همزمان تصویر و صدا، قابلیت تشخیص چهره و … اشاره کرد.

انواع دوربین مدار بسته بر اساس نوع لنز 

انواع دوربین مدار بسته بر اساس نوع لنز

دوربین‌های مدار بسته بر اساس نوع لنز به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

لنز ثابت(fix) 

این لنزها دارای فاصله کانونی ثابتی هستند، بنابراین قابلیت تنظیم میدان دید را نداشته و بیشتر برای فضاهایی با حساسیت پایین پیشنهاد می‌شوند. در نظر داشته باشید دوربین مدار بسته با لنز ثابت در مقایسه با لنز متغیر قیمت مناسب‌تری دارد.

لنز متغیر(varifocal) 

این دوربین‌ها قابلیت تنظیم لنز دارند و می‌توان زاویه دید را به صورتی دستی تنظیم کرد.

لنز موتورایز(motorize)

دوربین های با لنز موتوردار قابلیت چرخش دارند و کاربر می‌تواند در زوایای مختلف تصاویر را ثبت کند. در نظر داشته باشید، تغییر فاصله کانونی از طریق موتور انجام می‌شود و دیگر نیازی به تنظیمات دستی نیست.

 

انواع دوربین مدار بسته بر اساس کیفیت تصاویر 

کیفیت تصاویر یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورها می‌باشد. معیار کیفیت تصویر مگاپیکسل است. هر چه کیفیت تصویر بالاتر باشد، در واقع تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر بالاتر است. پرفروش‌ترین رزولوشن‌های موجود در بازار 1، 2، 4 و 8 مگاپیکسل می‌باشند.

 

برندهای داهوا و هایک‌ویژن انواع دوربین‌های مدار بسته را تولید و در بازار عرضه می‌کنند. درصورتیکه قصد دارید برای خرید دوربین‌های مدار بسته اقدام کنید، می‌توانید از خدمات گروه فنی فرداد صنعت پاد استفاده کنید. فرداد صنعت پاد، نماینده رسمی برند داهوا، هایک ویژن و دیگر برندهای معتبر، کل فرایند نصب و راه‌اندزی سیستم‌های مدار بسته را برعهده می‌گیرد. کارشناسان فرداد صنعت پاد با داشتن دانش، مهارت و تجربه کافی در این حوزه و همچنین با در نظر گرفتن اولویت‌های کارفرما طرح مناسب را پیشنهاد داده و پس از تایید ایشان، خدمات مورد نظر را با بهترین کیفیت به انجام می‌رسانند. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.
• تمامی محصولات این مجموعه تحت پوشش گارانتی ماد طلائی می‌باشند.
• گروه فنی فرداد کیفیت کلیه محصولات را تضمین می‌کند.
• قیمت محصولات و هزینه نصب و راه اندازی در مقایسه با سایر رقبا کاملا به صرفه و مناسب می‌باشد.
• کارشناسان این مجموعه مهارت و تجربه کافی را داشته و پروسه نصب را به بهترین شکل به انجام می‌رسانند.
شما می‌توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه از مجموعه ما خرید کنید. به منظور نصب و راه اندازی، کارشناسان مجرب مجموعه به شما معرفی شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل اعزام می‌گردند.

 

انواع دوربین مدار بسته براساس قابلیت دید در شب

قابلیت دید در شب دوربینهای مدار بسته

 

دید در شب یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی است که باید به هنگام خرید دوربین مدار بسته در نظر داشته باشید.

دوربین مدار بسته دید در شب رنگی

دوربین مدار بسته دید در شب رنگی یکی از پرطرفدارترین انواع دوربین می‌باشد که در شب و در تاریکی، تصاویری با کیفیت خوب و کاملا رنگی برای شما ثبت می‌کنند. بدین‌ترتیب براحتی می‌توانید شماره پلاک و یا چهره افراد را ببینید.

 دوربین مدار بسته دید در شب سیاه و سفید

این دوربین در شب و تاریکی، قابلیت ثبت تصاویر به صورت سیاه و سفید را دارا می‌باشد.

 

پرسش‌های متداول

انواع دوربین‌های مدار بسته به لحاظ تکنولوژی ساخت کدامند؟ 

دوربین‌های مدار بسته آنالوگ و دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه.

انواع دوربین‌های مدار بسته به لحاظ جنس بدنه کدامند؟

دوربین‌های مدار بسته به لحاظ جنس بدنه به دو دسته فلزی و پلاستیکی تقسیم‌بندی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
×