دوربین مدار بسته اسپید دام: قیمت و خرید دوربین اسپید دام

دوربین اسپید دام(Speed Dome) نوعی دوربین مدار بسته می‌باشد که برای کنترل و نظارت بر اماکن مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوربین قابلیت حرکت در دو محور عمودی و افقی را دارا بوده و بدون هیچ نقطه کوری کل منطقه را کنترل می‌کند. دوربین مدار بسته اسپید دام همچنین با نام‌هایی مانند دوربین گردان، دوربین PTZ(pan-tilt-zoom)  و دوربین چرخشی نیز شناخته می‌شود. در عبارت pan-tilt-zoom ، pan به حرکت افقی لنز، tilt به حرکت عمودی لنز و zoom به قابلیت زوم دوربین مدار بسته اشاره دارد. از بهترین برندهای دوربین مدار بسته اسپید دام موجود در بازار می‌توانیم به برند داهوا و برند هایک‌ویژن اشاره کنیم.

دوربین مدار بسته اسپید دام چیست؟


دوربین مدار بسته اسپید دام چیست؟

دوربین اسپید دام به لحاظ ظاهری شبیه به دوربین‌های دام می‌باشد، با این تفاوت که قابلیت چرخش دارد و در برابر آسیب‌های خارجی کاملا مقاوم می‌باشد(برای فضاهای داخلی و خارجی گزینه مناسبی است).  علاوه‌بر امکان چرخش 360 درجه این دوربین قابلیت زوم اپتیکال دارد، به این معنی که می‌توانید در یک نقطه خاص زوم کنید. دوربین اسپید دام طوری طراحی شده است که علاوه بر فضاهای داخلی، برای فضاهای باز و در انواع شرایط آب و هوایی نیز مناسب می‌باشد.

دوربین اسپید دام در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه در بازار موجود می‌باشد، بسته به نیازی که دارید می‎‌توانید برای خرید آنها اقدام نمایید. لازم به ذکر است، این دوربین به دلیل کیفیت بالا، قابلیت چرخش و زوم عالی طرفداران زیادی دارد.

 

 انواع دوربین مدار بسته اسپید دام


دوربین مدار بسته اسپید دام به لحاظ تکنولوژی ساخت، به دو دسته دوربین مدار بسته اسپید دام تحت شبکه و دوربین مدار بسته اسپید دام آنالوگ تقسیم‌بندی می‌شود. بسته به نیازی که دارید، می‌توانید برای خرید دوربین اسپید دام تحت شبکه یا آنالوگ اقدام نمایید.

دوربین مدار بسته اسپید دام تحت شبکه 

دوربین مدار بسته اسپید دام تحت شبکه علاوه‌بر کیفیت بالای تصاویر از قابلیت‌های هوشمند سیستم نیز پشتیبانی کرده و باعث بهبود عملکرد نظارتی خواهد شد. از جمله ویژگی‌های این دوربین می‌توان به قابلیت تشخیص چهره، قابلیت تعقیب خودکار و … اشاره کرد. در نظر داشته باشید دوربین مدار بسته اسپید دام تحت شبکه یا IP در مقایسه با نمونه‌های آنالوگ گران‌تر می‌باشد.

دوربین مدار بسته اسپید دام آنالوگ 

دوربین مدار بسته اسپید دام آنالوگ یا HD در مقایسه با نمونه تحت شبکه ارزان‌تر می‌باشد و بنابراین درصورتیکه به لحاظ تامین بودجه با محدودیت مواجه هستید، می‌توانید دوربین مدار بسته اسپید دام آنالوگ را خریداری کنید. این دوربین بیشتر برای پروژه‌های شهری مناسب است.

 

مزایای دوربین مدار بسته اسپید دام


دوربین مدار بسته اسپید دام چیست؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم نظارتی می‌توان به زاویه دید وسیع و قابلیت زوم در آنها اشاره کرد. در ادامه مطلب برخی از مزایای دوربین‎های مدار بسته اسپید دام به اختصار آورده شده‌اند:

  • یکی از مهم‌ترین مزایای دوربین مدار بسته اسپید دام، مزیت هوشمند بودن آن است. کاربر می‌تواند دوربین را طوری تنظیم کند که زمانی‌که شخص، ماشین و … وارد منطقه شد، دوربین شروع به فیلمبرداری کند.
  • دوربین مدار بسته اسپید دام دارای قابلیت چرخش 360 درجه بوده و کاربر می‌تواند با چرخاندن آن به کل منطقه نظارت داشته باشد.
  • یکی دیگر از مزایای این دوربین قابلیت تعریف تعدادی preset در آن می‌باشد. بدین‌ترتیب نقاطی از منطقه مورد نظر مشخص شده و دوربین آن نقاط را تحت نظر خواهد داشت.
  • دوربین مدار بسته اسپید دام دارای قابلیت زوم اپتیکال می‌باشد، بدین‌ترتیب کاربر می‌تواند بر روی نقطه خاصی زوم کند و تصاویری با کیفیت بالا دریافت نماید.
  • این دوربین همچنین دارای قابلیت تنظیم نور سفید بوده و در صورتیکه تصاویر بیش از حد روشن یا تیره باشند، دوربین این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا بهتر تصاویر را ببیند.
  • کیفیت بالای تصاویر یکی دیگر از مزایای دوربین مدار بسته اسپید دام می‌باشد.
  • دوربین مدار بسته اسپید دام مجهز به حافظه داخلی بوده و تصاویر ضبط‌ شده به صورت اتوماتیک در این حافظه ذخیره می‌گردند.
  • اغلب دوربین‌های مدار بسته اسپید دام ضد آب و ضد ضربه هستند. بدین‌ترتیب می‌توانید از این دوربین برای فضاهای بیرونی و شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کنید.
  • امکان کنترل از راه دور با استفاده از این دوربین فراهم شده است. کاربر می‌تواند از راه دور زاویه دید و زوم دوربین را تغییر داده و با خیال راحت بر منطقه نظارت داشته باشد.

معایب دوربین مدار بسته اسپید دام


در ادامه مطلب، در خصوص معایب دوربین مدار بسته اسپید دام توضیحاتی آورده شده است:

  • این دوربین در هر لحظه تنها یک جهت از منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • ایراد دیگری که به این دوربین‌ها می‌توان گرفت این است که این دوربین نیاز به اپراتور دارد و لازم است کاربر دوربین را کنترل کند.
  • ساختار این دوربین پیچیدگی‌های زیادی دارد و همین امر باعث می‌شود برای تعمیر به متخصص تعمیرات نیاز داشته باشید.

 

کاربرد دوربین مدار بسته اسپید دام


کاربرد دوربین مدار بسته اسپید دام

دوربین مدار بسته اسپید دام با توجه به کیفیت بالای تصاویر و قابلیت بزرگ‌نمایی مناسبی که دارد، بیشتر برای فضاهای بزرگ همچون کارخانجات، بزرگراه‌ها، معادن و انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای دوربین مدار بسته اسپید دام عبارتند از:

  • کارخانجات و انبارها
  • زمین‌های ورزشی
  • پارک، فرودگاه و پارکینگ‌ها
  • جاده‌ها و بزرگراه‌ها

ویژگی‌های دوربین مدار بسته اسپید دام


برخی از ویژگی‌های دوربین مدار بسته اسپید دام در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

قابلیت چرخش دوربین مدار بسته اسپید دام 

چرخش دوربین مدار بسته اسپید دام به گونه‌ای است که در مقایسه با سایر دوربین‌ها زاویه دید وسیعی از منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

قابلیت زوم اپتیکال دوربین مدار بسته اسپید دام 

قابلیت زوم اپتیکال این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا بر روی سوژه مورد نظر زوم کرده و در عین حال کیفیت تصاویر حفظ شود. بدین‌ترتیب تصویر تا چندین کیلومتر قابل تشخیص می‌باشد.

قابلیت تعقیب خودکار دوربین مدار بسته اسپید دام 

با داشتن این قابلیت میتوان سوژه مورد نظر را ردیابی کرد. به این ترتیب که شما سوژه را مشخص می‌کنید و دوربین به صورت خودکار سوژه را دنبال می‌کند.

قابلیت دید در شب دوربین مدار بسته اسپید دام 

دوربین مدار بسته اسپید دام دارای قابلیت دید در شب می‌باشد. معمولا قابلیت دید در دشب در این دوربین‌ها بین 50 تا 300 متر متغیر است. در نمونه‌های جدید این دوربین، دید در شب یک کیلومتری هم وجود دارد.

قابلیت WDR دوربین مدار بسته اسپید دام

درصورتیکه نور تصاویر بیش از حد باشد، دوربین به صورت خودکار نور را تنظیم کرده و کمک می‌کند تا شما بهتر تصاویر را ببینید.

قابلیت تشخیص چهره و پلاک‌خوانی دوربین مدار بسته اسپید دام 

دوربین مدار بسته اسپید دام به دلیل کیفیت بالا و قابلیت زوم، قابلیت تشخیص چهره و پلاک‌خوانی را داشته و جزئیات را به صورت دقیق برای شما ثبت می‌کند.

قابلیت تشخیص دما دوربین مدار بسته اسپید دام

دوربین مدار بسته اسپید دام با داشتن این قابلیت دمای محیط را کنترل کرده و در صورت آتش‌سوزی به شما هشدار می‌دهد.

 

قیمت دوربین مدار بسته اسپید دام


قیمت دوربین مدار بسته اسپید دام  

قیمت دوربین‌های مدار بسته اسپید دام بسته به قابلیت و ویژگی‌هایی که دارند، متغیر می‌باشد. البته باید در نظر داشته باشید قیمت این دوربین در مقایسه با دوربین‌های دیگر گران‌تر است. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت دوربین اسپید دام، با گروه فنی فرداد صنعت پاد تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی می‌باشند.

درصورتیکه قصد دارید برای خرید دوربین مدار بسته اسپید دام اقدام کنید، ما برند داهوا و هایک ویژن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برندهای داهوا و هایک ویژن از بهترین برندهای جهانی می‌باشند که بالاترین کیفیت را دارند. تمامی محصولات گروه فنی فرداد صنعت پاد تحت پوشش گارانتی ماد طلایی قرار دارند.

دوربین مداربسته مینی اسپید دام 

دوربین مدار بسته مینی اسپید دام نوعی از دوربین‌های اسپید دام می‌باشد که به لحاظ اندازه کوچکتر بوده و قابلیت زوم کمتری دارد. با توجه به ابعاد کوچک این دوربین و قیمت مناسبی که دارد، این دوربین برای ادارات و فضاهای مسکونی گزینه مناسبی است.

دوربین مدار بسته اسپید دام بی سیم

دوربین مدار بسته اسپید دام بی سیم، تصاویر را بدون نیاز به سیم منتقل می‌کند. این دوربین بیشتر برای فضاهایی که امکان کابل‌کشی وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید دوربین مدار بسته اسپید دام


درصورتیکه قصد دارید برای خرید دوربین مدار بسته اسپید دام اقدام کنید، بهتر است قبل از هر چیزی نیازتان را در نظر بگیرید. به طور مثال دوربین را برای چه فضایی می‌خواهید و وضوح تصاویر تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟ این دوربین را برای کنترل چه فضایی می‌خواهید؟ بسته به کیفیت مورد نیاز و مکانی که قصد نظارت بر آن را دارید، می‌توانید برای خرید مناسب‌ترین گزینه اقدام نمایید.

مورد دیگری که به هنگام خرید دوربین مدار بسته اسپید دام باید در نظر داشته باشید، بودجه است. دوربین‌هایی که کیفیت بهتری دارند، مسلما گران‌ترند.

مورد آخر هم برند دوربین است. درصورتیکه قصد دارید برای خرید دوربین مدار بسته اسپید دام اقدام کنید، ما برند داهوا و هایک‌ویژن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گروه فنی فرداد صنعت پاد نماینده رسمی برند داهوا و هایک‌ویژن در ایران می‌باشد.

پرسش‌های متداول


دوربین مدار بسته دام و اسپید دام چه تفاوتی دارند؟ 

تفاوت دوربین مدار بسته دام و اسپید دام در محل نصب، نوع سنسور، ولتاژ مصرفی، قابلیت چرخش و … می‌باشد. دوربین اسپید دام در مقایسه با دوربین دام لنز قوی‌تری دارد، قابلیت چرخش دارد و در ارتفاع بلندتر نصب می‌گردد.

دوربین مدار بسته اسپید دام همچنین به دلیل قابلیت‌هایی که دارد به ولتاژ بالاتری نیز دارد. علاوه‌بر این موارد، سنسورهای بکار رفته در این دو نوع دوربین متفاوت می‌باشد.

ویژگی اصلی دوربین اسپید دام چیست؟ 

قابلیت چرخش، زوم بالا، دید در شب و کنترل از راه دور از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین مدار بسته اسپید دام می‌باشد.

دوربین مدار بسته اسپید دام برای چه مکان‌هایی مناسب است؟ 

این دوربین بیشتر برای فضاهای باز همچون پارکینگ، سوله، بزرگراه‌ها و انبارهای بزرگ مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
×