دوربین مدار بسته چشم ماهی(Fisheye): کاربرد+ قیمت

دوربین مداربسته چشم ماهی ظاهری شبیه به چشم ماهی دارد و به همین دلیل به نام چشم ماهی نامگذاری شده است. این دوربین در گروه دوربین‌های تحت شبکه قرار دارد و به شما این امکان را می‌دهد که تصاویری با کیفیت بالا و با زاویه 180 یا 360 درجه ضبط نمایید.

در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی در خصوص مزایا، کاربرد و ویژگی‌های دوربین مداربسته چشم ماهی به شما ارائه دهیم.

دوربین مداربسته چشم ماهی(Fisheye) چیست؟ 

دوربین مدار بسته چشم ماهی چیست؟

دوربین مداربسته چشم ماهی که به آن دوربین 360 درجه نیز گفته می‌شود، یکی از انواع دوربین‌های مدار بسته است که توانایی ضبط تصاویر با زاویه 360 درجه را دارا می‌باشد. تصاویر ضبط‌شده با این دوربین وضوح بالایی دارند و به شما این امکان را می‌دهند که فضای مورد نظر را با دقت بالایی کنترل کنید. در نظر داشته باشید دوربین مداربسته چشم ماهی در دو نوع بی‌سیم و دارای سیم در بازار موجود می‌باشد. با استفاده از دوربین مداربسته چشم ماهی بی‌سیم می‌توان تصاویر ضبط شده را به صورت زنده در گوشی موبایل، کامپیوتر و لپ‌تاپ مشاهده کرد.

انواع دوربین مداربسته چشم ماهی 

دوربین مداربسته چشم ماهی در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه در بازار موجود می‌باشد. با استفاده از دوربین مداربسته چشم ماهی تحت شبکه، شما می‌توانید تصاویر ضبط شده را در گوشی موبایل خود مشاهده کنید.

دوربین مداربسته چشم ماهی آنالوگ تصاویر را با تکنولوژی‌های مختلفی همچون HDVI, HDTVI, AHD و CVBS به شما ارائه می‌کند.

مزایای دوربین مداربسته چشم ماهی

مزایای دوربین مداربسته چشم ماهی

مهم‌ترین مزیت دوربین مداربسته چشم ماهی پوشش‌دهی نظارت در تمامی جهات می‌باشد. این دوربین برای نصب در فضاهای داخلی و خارجی مناسب بوده و برای محیط‌های شلوغ با نقطه کور، گزینه مناسبی می‌باشد. برخی از مزایای دوربین مداربسته چشم ماهی عبارتند از:

  • پوشش‌دهی کامل در تمامی جهات
  • قابل نصب در فضاهای داخلی و خارجی
  • امکان نصب آسان
  • امکان مشاهده تصاویر از راه دور با استفاده از اینترنت
  • قابلیت اتصال به وای‌فای
  • امکان ضبط اطلاعات بر روی کارت حافظه

 

کاربرد دوربین مداربسته چشم ماهی

از دوربین مداربسته چشم ماهی عموما برای نظارت بر فضاهای بزرگ همچون سالن‌های بزرگ، کارخانه‌ها و انبارهای بزرگ استفاده می‌شود. با توجه به پوشش‌دهی 360 درجه این دوربین، تعداد دوربین‌های مورد نیاز هم کاهش پیدا می‌کند.

در نظر داشته باشید، دوربین‌های مداربسته چشم ماهی قابلیت دید در شب ندارند. بنابراین برای فضاهای با نور کم انتخاب خوبی نیستند. بهتر است قبل از خرید و نصب دوربین، نور فضای مورد نظر را بررسی کنید.

ویژگی‌های دوربین مداربسته چشم ماهی

 

ویژگی‌های دوربین مداربسته چشم ماهی

 

از ویژگی‌های دوربین مداربسته چشم ماهی می‌توان به پوشش‌دهی کامل، قابلیت نصب آسان و اتصال به وای‌فای اشاره کرد. در ادامه مطلب ویژگی‌های دوربین مداربسته چشم ماهی به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

لنز دوربین مداربسته چشم ماهی

در طراحی دوربین‌های مدار بسته چشم ماهی از لنز واید استفاده شده است که عدسی آن محدب بوده و کل فضا را تحت پوشش قرار می‌دهد. بنابراین می‌توانید تصاویری با زاویه دید بازتری داشته باشید. به شرط نصب دوربین در مکان مناسب، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ نقطه کوری برای نظارت وجود نخواهد داشت.

در نظر داشته باشید به دلیل ثابت بودن لنز دوربین چشم ماهی، این دوربین دارای زاویه دید ثابتی است و بهتر است برای داشتن تصاویر بهتر در ارتفاع 3 متری از سطح و یا بیشتر نصب شود.

 

بدنه دوربین مداربسته چشم ماهی

جنس بدنه دوربین مداربسته چشم ماهی از جنس پلاستیک می‌باشد. در نظر داشته باشید، این دوربین ضد آب نیست و برای نصب در فضاهای خارجی باید این نکته را به خاطر داشته باشید.

 

کارت حافظه داخلی

دوربین مداربسته چشم ماهی دارای کارت حافظه داخلی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت می‌باشد و به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را ذخیره کنید.

 

کیفیت تصاویر 

رزولوشن تصاویر دوربین‌های مداربسته چشم ماهی، 2 مگاپیکسل و کیفیت تصویر آن‌ها FULL HD است.

 

اتصال مستقیم به وای‌فای

دوربین مداربسته چشم ماهی در گروه دوربین های IPقرار دارد. شما می‌توانید با اتصال دوربین به وای‌فای، به ویدئوها دسترسی و بر محیط نظارت داشته باشید.

 

قابلیت تشخیص حرکت

این دوربین مجهز به سنسور تشخیص حرکت می‌باشد. بدین‌ترتیب زمانی که حرکتی در فضا رخ دهد، دوربین شروع به کار می‌کند. این ویژگی از پر شدن کارت حافظه جلوگیری می‌کند.

 

انتقال صدای دوطرفه

یکی دیگر ازویژگی‌های دوربین مداربسته چشم ماهی، امکان انتقال صدای دو طرفه است که با استفاده از آن می‌توانید برای تماس صوتی و تصویری اقدام کنید.

 

دوربین مداربسته چشم ماهی برای چه فضایی مناسب نیست؟

نصب دوربین مداربسته چشم ماهی در فضاهای خارجی و فضاهایی با نور کم توصیه نمی‌شود. به هنگام نصب دوربین مداربسته چشم ماهی، موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • دوربین مداربسته چشم ماهی برای فضاهای با ارتفاع خیلی کم و یا خیلی زیاد گزینه مناسبی نیست.
  • برای فضاهایی که نور کافی ندارند بهتر است از این دوربین استفاده نکنید، چرا که کیفیت تصاویر ضبط شده مطلوب نیست.
  • برای فضاهایی با سقف ناهموار استفاده از دوربین مداربسته چشم ماهی توصیه نمی‌شود.
  • این دوربین ضد آب نیست، بنابراین بهتر است برای فضاهای خارجی از این دوربین استفاده نکنید.

 

قیمت دوربین مداربسته چشم ماهی

قیمت دوربین‌های مداربسته چشم ماهی بسته به نوع لنز، قابلیت دید در شب، رزولوشن تصاویر و … متفاوت می‌باشد. درصورتیکه قصد دارید برای خرید انواع دوربین‌های مداربسته چشم ماهی اقدام کنید، بهتر است ابتدا با کارشناسان کاربلد مشورت کنید و بسته به نیازی که دارید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

برندهای داهوا و هایک‌ویژن دوربین‌های مدار بسته بولت را تولید و در بازار عرضه می‌کنند. درصورتیکه قصد دارید برای خرید و نصب دوربین‌های مدار بسته چشم ماهی اقدام کنید، می‌توانید از خدمات گروه فنی فرداد صنعت پاد استفاده کنید. فرداد صنعت پاد، نماینده رسمی برند داهوا، هایک ویژن و دیگر برندهای معتبر، کل فرایند نصب و راه‌اندزی سیستم‌های مدار بسته را برعهده می‌گیرد. کارشناسان فرداد صنعت پاد با داشتن دانش، مهارت و تجربه کافی در این حوزه و همچنین با در نظر گرفتن اولویت‌های کارفرما طرح مناسب را پیشنهاد داده و پس از تایید ایشان، خدمات مورد نظر را با بهترین کیفیت به انجام می‌رسانند. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.
• تمامی محصولات این مجموعه تحت پوشش گارانتی ماد طلائی می‌باشند.
• گروه فنی فرداد کیفیت کلیه محصولات را تضمین می‌کند.
• قیمت محصولات و هزینه نصب و راه اندازی در مقایسه با سایر رقبا کاملا به صرفه و مناسب می‌باشد.
• کارشناسان این مجموعه مهارت و تجربه کافی را داشته و پروسه نصب را به بهترین شکل به انجام می‌رسانند.
شما می‌توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه از مجموعه ما خرید کنید. به منظور نصب و راه اندازی، کارشناسان مجرب مجموعه به شما معرفی شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل اعزام می‌گردند.

 

پرسش‌های متداول

مزایای دوربین‌های مدار بسته چشم ماهی کدامند؟

مهم‌ترین مزیت دوربین مدار بسته چشم ماهی، پوشش‌دهی نظارت در تمامی جهات می‌باشد. این دوربین برای نصب در فضاهای داخلی و خارجی مناسب بوده و برای محیط‌های شلوغ با نقطه کور، گزینه مناسبی می‌باشد.

دوربین‌ مدار بسته چشم ماهی چیست؟ 

دوربین مداربسته چشم ماهی که به آن دوربین 360 درجه نیز گفته می‌شود، یکی از انواع دوربین‌های مدار بسته است که توانایی ضبط تصاویر با زاویه 360 درجه را دارا می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
×