یکی از ملزومات سیستم‌های نظارتی و امنیتی، ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی می‌باشد. به منظور انتخاب بهترین دستگاه ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی در بازار، باید مواردی همچون کیفیت تصاویر، تعداد دوربین‌ها و … را در نظر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم در خصوص دستگاه ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی و اجزای آن، بهترین برند و نکات لازم به هنگام خرید دستگاه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

درصورتیکه قصد دارید برای راه‌اندازی سیستم‌های امنیتی در خانه یا محیط کارتان اقدام کنید، مقاله انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل، شرکت، فروشگاه و … را مطالعه کنید. همچنین به منظور دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما در گروه فنی فرداد صنعت پاد در ارتباط باشید. کارشناسان ما با توجه به نوع کاربری، بودجه و … بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهند داد.

ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی چیست؟

ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی چیست

دستگاه ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی یا  دی وی ار(DVR) مخفف عبارت Digital Video Recorder به معنی ضبط‌کننده ویدئویی دیجیتال می‌باشد، که تصاویر آنالوگ یا HD دریافتی را پس از تبدیل بر روی هارد دیسک ذخیره می‌نماید البته به دستگاههای ضبط تصاویر دوربین‌های نظارتی تحت شبکه، NVR  یا XVR . بسته به تعداد دوربین‌ها می‌توانید برای خرید دی وی ار 4 کاناله، دی وی ار 8 کاناله، دی وی ار 16 کاناله و دی وی ار 32 کاناله اقدام کنید.

عملکرد دستگاه ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی

عملکرد دی وی ار

با استفاده از این دستگاه ها، تصاویر روی هارد دیسک ذخیره شده و هر زمانی که لازم باشد می‌توانید به آنها به راحتی دسترسی داشته باشید. برخی از قابلیت‌های این دستگاه در ادامه مطلب آورده شده‌اند:

  • این دستگاه تصاویر دوربین‌های مدار بسته را ضبط و در هارد دیسک ذخیره می‌کند. بدین ترتیب هر زمان که بخواهید می‌توانید به این تصاویر دسترسی داشته باشید.
  • در صورت نیاز، می‌توانید دستگاه را به مانیتور متصل کرده و به صورت زنده تصاویر را مشاهده کنید.
  • این دستگاهها، امکان ضبط تصاویر با حالت تشخیص حرکت(Motion Detection) را نیز دارا می‌باشد.
  • از طریق تنظیمات می‌توانید زمان، تاریخ، رزولوشن، نور و … را تغییر دهید. بدین‌ترتیب با توجه به تاریخ و زمان براحتی به تصاویر دسترسی خواهید داشت.
  • این امکان وجود دارد که دستگاه را به شبکه اینترنتی متصل کنید و تصاویر زنده و ضبط‌شده را از راه دور مشاهده کنید.
  • این امکان وجود دارد که چند تصویر را به صورت همزمان داشته باشید.
  • این دستگاه قابلیت ضبط صدا با کیفیت خوب و قابل قبول را هم دارا می‌باشد.
  • همچنین در مواقع خطر مجهز به آلارم بوده و بدین‌ترتیب خیالتان را از هر بابت راحت می‌کند.

 

خرید دستگاه ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی تحت انالوگ یا تحت شبکه

خرید دستگاه ضبط کننده‌ ویدئویی

به هنگام خرید ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی  ، باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید. با توجه به کیفیت مورد نظر برای دوربین‌های مدار بسته، باید دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت پشتیبانی را داشته باشد. همچنین بسته به تعداد دوربین‌های مورد نیاز، می‌توانید برای خرید دی وی آر 4، 8، 16 و 32 کاناله اقدام کنید. در ادامه نکات لازم به هنگام خرید ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی ، به اختصار آورده شده‌اند:

تعداد کانال‌های ورودی 

به هنگام خرید دستگاه ، به تعداد دوربین‌های مدار بسته توجه کنید. همچنین در صورتیکه در نظر دارید در آینده تعداد دوربین‌ها را افزایش دهید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که کانال‌های لازم را داشته باشد. به طور مثال درصورتیکه فضای شما نیازمند 4 دوربین مدار بسته می‌باشد، می‌توانید برای خرید دی وی آر 4 کاناله اقدام کنید. این درحالیست که در صورت نیاز به 6 دوربین مدار بسته باید برای خرید ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی کاناله اقدام کنید؛ بدین ترتیب می‌توانید در آینده دو دوربین هم به سیستم امنیتی‌تان اضافه کنید.

  • دی وی ار 4 کاناله دارای 4 کانال ورودی برای دوربین‌های مدار بسته می‌باشد.
  • دی وی ار 8 کاناله دارای 8 کانال ورودی برای دوربین‌های مدار بسته می‌باشد.
  • دی وی ار 16 کاناله دارای 16 کانال ورودی برای دوربین‌های مدار بسته می‌باشد.
  • دی وی ار 32 کاناله دارای 32 کانال ورودی برای دوربین‌های مدار بسته می‌باشد.

 

کیفیت تصاویر ضبط شده 

دستگاه‌های دی وی آر یا ان وی ار مختلف، کیفیت‌های متنوعی را ساپورت می‌کنند. برخی از این دستگاه‌ها تا 2 مگا پیکسل و برخی دیگر تا 8 مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کنند. به هنگام خرید باید با توجه به کیفیت تصاویر دوربین‌های مداربسته، دستگاهی مناسب برای کارتان را انتخاب کنید.

 

مدت زمان ذخیره‌سازی تصاویر  

بسته به نیازتان و محیطی که برای راه‌اندازی سیستم‌های مدار بسته اقدام می‌کنید، به هارد دیسک با ظرفیت‌های مختلفی نیاز خواهید داشت. به هنگام خرید باید بدانید دستگاه چه تعداد هارد دیسک را پشتیبانی می‌کند. به طور مثال دی وی آرهای 64 کاناله تا 8 هارد دیسک را پشتیبانی می‌کنند.

فرمت فشرده‌سازی 

دستگاه‌های dvr یا nvr تصاویر را با فرمت‌های متنوعی ذخیره می‌کنند. به هنگام خرید باید بدانید دستگاه مورد نظر تصاویر را با چه فرمتی ذخیره‌سازی می‌کند. اخیرا بیشتر از فرمت‌های H.265 و +H.265 استفاده می‌شود. به طور مثال دستگاه‌هایی که قابلیت ضبط با فرمت فشرده‌سازی +H.265 را دارا می‌باشند، می‌توانند تا دو برابر بیشتر تصاویر را فشرده‌سازی کنند بدون آنکه از کیفیت آنها کم شود.

قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection) 

بسته به نیاز مشتری این امکان وجود دارد که از قابلیت تشخیص حرکت استفاده کند. بدین‌ترتیب تنها تصاویری که در آنها حرکت وجود دارد، ضبط خواهند شد و نیازی به ضبط همه تصاویر نخواهد بود. دی وی آر  یا ان وی آر همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بسته به نیازتان تصاویر تا چند ثانیه قبل و بعد از تشخیص حرکت ضبط شوند. درصورتیکه قصد دارید از این قابلیت استفاده کنید، لازم است به هنگام خرید در خصوص موارد لازم و … با کارشناس مشورت کنید.

تنظیم و کنترل از راه دور 

درصورتیکه محل مورد نظر از شما فاصله دارد و قصد دارید از راه دور آن را کنترل کنید، می‌توانید با استفاده از نرم افزار CMS دی وی آر یا ان وی آر را در کامپیوتر خود نصب کنید و تصاویر را مشاهده نمایید. به هنگام خرید با کارشناس در این مورد صحبت کنید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد بدهد.

بهترین مارک دستگاه ضبط کننده‌ ویدئویی دوربین‌های امنیتی و نظارتی

بهترین برند dvr

برند داهوا و هایک ویژن از بهترین برندهای دوربین مدار بسته در بازار می‌باشند. درصورتیکه قصد دارید از سیستم‌های امنیتی استفاده کنید، بهتر است از طریق نمایندگی برندهایی همچون داهوا و هایک ویژن در ایران اقدام نمایید. کارشناسان با توجه به شرایط شما، متراژ فضا، بودجه و … بهترین سیستم را به شما پیشنهاد کرده و در صورت تایید شما راه‌اندازی خواهند کرد.

داهوا(Dahua)  

یکی از معتبرترین و باکیفیت‌ترین برندهای وارداتی موجود در بازار، برند داهوا می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. این برند دستگاه‌های مختلفی را برای انواع کاربری به بازار عرضه کرده است که قابل استفاده می‌باشند. به منظور انتخاب مناسب‌ترین گزینه بهتر است با کارشناسان کاربلد نمایندگی این برند تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید. کارشناس با توجه به نوع کاربری و انتظارات شما بهترین گزینه را پیشنهاد خواهد داد.

هایک ویژن(Hikvision) 

یکی دیگر از برندهای معتبر موجود در بازار، برند هایک ویژن می‌باشد. این برند هم دستگاه‌های دی وی آر 4 کاناله، 8 کاناله و … را در بازار عرضه کرده است که بسته به فضا و انتظاراتی که دارید می‌توانید برای خرید آنها اقدام کنید.

درصورتیکه قصد دارید برای نصب دوربین‌های مدار بسته اقدام کنید، می‌توانید از خدمات گروه فنی فرداد صنعت پاد استفاده کنید. فرداد صنعت پاد، نماینده رسمی برند داهوا، هایک ویژن و دیگر برندهای معتبر، کل فرایند نصب و راه‌اندزی سیستم‌های مدار بسته را برعهده می‌گیرد. کارشناسان فرداد صنعت پاد با داشتن دانش، مهارت و تجربه کافی در این حوزه و همچنین با در نظر گرفتن اولویت‌های کارفرما طرح مناسب را پیشنهاد داده و پس از تایید ایشان، خدمات مورد نظر را با بهترین کیفیت به انجام می‌رسانند. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

·         تمامی محصولات این مجموعه تحت پوشش گارانتی ماد طلائی می‌باشند.

  • گروه فنی فرداد کیفیت کلیه محصولات را تضمین می‌کند.
  • قیمت محصولات و هزینه نصب و راه اندازی در مقایسه با سایر رقبا کاملا به صرفه و مناسب می‌باشد.
  • کارشناسان این مجموعه مهارت و تجربه کافی را داشته و پروسه نصب را به بهترین شکل به انجام می‌رسانند.

شما می‌توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه از مجموعه خرید کنید. به منظور نصب و راه اندازی کارشناسان مجرب مجموعه به شما معرفی شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل اعزام می‌گردند.

تماس با ما
×